Muuramen terveyskeskuksen asiakastyytyväisyys on 4,8 (maksimi 5), joka on jaettu ykköstila Keski-Suomessa Toivakan, Petäjäveden ja Pihtiputaan kanssa. Tulos on huippua myös valtakunnallisesti. Asiakastyytyväisyyttä on tutkinut Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL.
Ikäryhmittäin asiakastyytyväisyys nousee mitä vanhempia terveyskeskuksen asiakkaat ovat. Yli 74-vuotialta saatiin arvosanaksi täydet 5,0. Samoin asiakkuustyytyväisyys lisääntyy mitä enemmän terveyskeskuksessa asioidaan. Naisten ja miesten välillä ei ollut merkittävää eroa.
”Muuramen kunnan päätös tuottaa terveyspalvelut omana liikelaitoksena on osoittautunut hyväksi ratkaisuksi. THL:n tutkimus vahvisti sen, mitä palautetta olemme kuntalaisilta saaneet; muuramelaiset ovat erittäin tyytyväisiä oman kunnan terveyskeskuksen palveluihin ja asiantuntevaan henkilökuntaan. Kiitos hienosta tuloksesta henkilöstölle”, sanovat ylilääkäri Jari Nojonen ja kunnanjohtaja Ari Ranta-aho.
Muuramen terveyskeskuksen palvelut tuottaa Muuramen kunnan omistama Muuramen Hyvinvointi -liikelaitos. Terveyskeskuksen asiakastyytyväisyys on noussut verrattuna aikaan, jolloin terveyskeskus kuului Jyväskylän yhteistoiminta-alueen terveyskeskus JYTEen.
Muuramen terveyskeskuksen asiakastyytyväisyys (arvoasteikko 1 -5)
Asiakkailta kysyttiin: ”Kokonaisarvio palvelusta. Palvelu oli niin hyvää, että voin suositella sitä”.
Kokonaisasiakastyytyväisyys | 4,8 |
Hoitajan vastaanotto | 4,9 |
Lääkärin vastaanotto | 4,8 |
Hoitajan ja lääkärin vastaanotto | 5,0 |