Vesilaitos tiedottaa vesihuoltoon liittyvistä häiriöistä esim. vedenjakelun keskeytyksistä ensisijaisesti kunnan nettisivuilla.
Muuramen kunnan vesilaitos ottaa käyttöön tiedottamisen tehostamiseksi tekstiviestipalvelun, jolla voidaan nopeasti tiedottaa kunnan vesihuoltolaitoksen asiakkaita esim. ennalta suunnitelluista vedentoimituksen katkotilanteista.
Myös ennalta arvaamatttomissa häiriötilanteissa pyrimme käyttämään tekstiviestipalvelua, mutta tilanteen niin vaatiessa vesi voi olla jo katkaistu ennen viestin saapumista perille. Useimmiten vika ilmenee ennalta varoittamatta ja vian laajuutta ei heti voida arvioida. Silloin pyritään ilmoittamaan mahdollisimman nopeasti kunnan internet-sivujen uutisia-palstalla. Mikäli pystytään rajaamaan heti alue, jota vika koskee, pyritään siitä lähettämään asiakkaille myös tekstiviesti.
Tekstiviestipalvelu on maksuton ja sillä tiedotetaan kaikkia Muuramen vesilaitoksen asiakkaita, myös kerros- ja rivitaloissa asuvia.
Tekstiviestin lähettäjänä näkyy Vesilaitos. Viestiin ei voi vastata eikä sitä voi käyttää asiakaspalveluun.
UMS-tekstiviestipalvelusta viesti lähetetään kaikkiin häiriöalueella rekisteröityihin operaattoreilta tuleviin matkapuhelinnumeroihin. Tekstiviestejä ei lähetetä salaisiin numeroihin. Samoin jos matkapuhelimesi on rekisteröity toiseen osoitteeseen (esim. työpuhelin), tällöin viestiä kotiosoitteessa olevasta häiriöstä ei tule.
Vesilaitoksen asiakas voi käydä lisäämässä puhelinnumeronsa UMS-asiakasportaalin kautta. Jos sinulla on tavallinen liittymä, joka löytyy esim. numerotiedustelusta, sinun ei tarvitse lisätä numeroasi järjestelmään.
Asiakasportaali ja lisää aiheesta löytyy kunnan vesilaitoksen internet-sivuilta: http://www.muurame.fi/hairiotiedotus